Nova Versão do emulador de Model 2

Emulação em geral, Arcade, Caseiros, Portáteis, Pimbals, Tutoriais, etc.

Moderadores: orakio_rob, Goro's Lair, Sabat

Nova Versão do emulador de Model 2

Mensagempor The_Oblivion » 04 Jun 2008, 12:11

seguem as novidades:

More accurate emulation of some TGP by using the data tables from the mainboard. You'll need these
table roms in Model2.zip or inside the game zip. Thanks to Peabo for the donation of a Daytona board
that helped to understand how they worked. This has fixed most of the bugs in daytona usa (reverse and most
invisble wall hits) and sega rally (automatic transmission).
Improved color table decoding that gives more bright colors for some games.
Improved SCSP timing. It should be more accurate and musics should not sound out of sync anymore. As a
bonus feature I've left in a debug sound player that allows you to load a SSF (Saturn Sound Format) file
for playing. To use it, load a game using SCSP (model 2a,b or c) and enter test mode (so it doesn't send
sound commands) then press LeftControl+F5 and choose the ssf file to play.
Improved clipping. By moving to vertex/pixel shaders I've got rid of all the clipping issues that happened
with ATI video cards and recent NVIDIA ones. Remember to remove set SoftwareVertexProcessing to 0. You'll need
a pixel shader 1.1 and vertex shader 1.1 capable card. It's the lowest shader version so any video should work. As
a side effect of this change, there is only a geometrizer now, so the Geometrizer opion in the ini file is not used.
Fixed problems with textures ending in the lowest line of the texture sheet not being uploaded to direct3d (sega
rally black background in 2nd stage and topskater missing floors).
Added Wave Runner (Model 2C)
Added support for direct3d automimpap generation (see emulator.ini AutoMip option)
Added network emulation (see NETWORK section below)

fonte:

http://nebula.emulatronia.com/
Quando li que o Álcool fazia mal para a saúde parei de ler.
Avatar do usuário
The_Oblivion
 
Mensagens: 112
Registrado em: 25 Jul 2007, 23:17

Mensagempor Trezoitao38 » 20 Jul 2008, 12:45

Já está na versão 0.9.

Agora sim, as cores estão funcionando muito bem, não tem aquela do carro correr mais do que no jogo original e o principal, sem paredes invisiveis.

Agora só falta começar o processo de embelezamento, utilizar os recursos gráficos do PC para melhorar os gráficos.
Avatar do usuário
Trezoitao38
 
Mensagens: 556
Registrado em: 26 Jul 2007, 10:29
Localização: Goiânia/Brasília

Re: Nova Versão do emulador de Model 2

Mensagempor Trezoitao38 » 01 Mai 2010, 12:27

Pois então, eu comprei um volante G27 da Logitech no final do ano passado e é muito bom jogar Daytona USA com ele. Só tem o porém do emulador ainda não ter conseguido emular o force feedback, mas eu uso o cambio H do G27 e dá pra fazer todas as manobras com o cambio.

Só preciso melhorar a minha direção na terceira pista.
Avatar do usuário
Trezoitao38
 
Mensagens: 556
Registrado em: 26 Jul 2007, 10:29
Localização: Goiânia/Brasília


Voltar para Emulação em geral

Quem está online

Usuários navegando neste fórum: Nenhum usuário registrado e 2 visitantes


cron